Sunday, May 22, 2011

Bali: Place to Visit


Lately ramai pulak orang yang g vacation kat Bali. Macam2 la yang diorang cerita tentang BALI and Im so excited... WeWeee~~~

For the trip nt we all pilih untuk 4 days 3 night stay @ Desamuda Villa. Utk package tu exclude ground traveling. So maybe we all nk upah supir je utk jalan-jalan 1 hari kat BALI. Yela.. sometimes if we tight to Travel Agent schedule pon boring jugak kan.. The best way is we do our own itinerary and decide our own place to visit.. Kan lagi enjoy :)

Itinerary da awal2 da siap...Actually banyak tempat yang patut di visit kat Bali ni... Batubulan, Kintamani, Ubud, NusaDua, Bagli, Klugkung, Ubut and many more...  Disebabkan time yang sangat limited, we decide utk pg beberapa tempat je yang dirasakan best.. 

And we wish to visit:

1) Tanah Lot
One of Bali's most important sea temples, dibina dengan batuan besar and surrounded by sea. Sangat2 cantik.. Orang cakap boleh jalan kaki je pg sane kalu air surut.. And tempat terbaik utk tgk sunset.. Masa yang sesuai utk visit dalam pukul 5-7 petang.


2) Jimbaran
Jimbaran seafood mmg sinonim dengan Bali.. Terletak betul2 di tepi laut and famous dengan pasangan2 yang holiday di Bali. Tempat mmg romatik tp makanan macam tak berbaloi dengan harga. Hurm.. tapi tak kesah la sb we all dapat free dinner sponsored by our travel agent :)


3) Hard Rock Bali
Most visited place! Baju mesti kene beli!


4) Krisna Oleh-Oleh Khas Bali
Souvenir bole dibeli di Krisna.. Murah dan ada jual macam2 barang utk dibawa pulang... So kene spend duit ckit la utk shopping... Heheh~

Tak sabar nk fly to Bali.... :) :) :)



Saturday, May 21, 2011

Barang Hantaran

Im thinking of barang2 utk hantaran nt.. Bukan utk my future husband pon tp utk diri sendiri... HikhiK~ Utk big bos biar dye la decide barang ape yang dye nak sy bagi letak kat hantaran..

Macam2 yang difikirkan but still difficult to decide... Haih~ Itu lah big problem bakal pengantin.. Hehe~

But I found something yang bole letak kat hantaran nt... :)

1) Watch
2) Handbag
3) Body Perfume

Ini adalah hasil penemuan sebuah blog: 
Sangat banyak pilihan2 beg pelbagai jenama (original ok!)  and surprisingly murah compared to harga yang kte beli kat boutique store.. Coach, Eiteinne Aigner, Tods, DKNY, Gucci, LV, Marc Jacob sume ada...~

1st item to be choose:

White Watch by Coach

Pink Watch by Coach

Second Item to be choose:

Eitienne Aigner
Coach Medison Op Art
Coach Stripe Legacy
Third item to be choose:

Victoria Secret Set
Rambang mata nak pilih.. Tp once da pilih nk booking order teros... Jimat dan sangat berbaloi :)
Come on! Grab yours now!


Monday, May 2, 2011

Handmade: Guest Book

Barang2 utk GUEST BOOK sume da ready. Cost utk deco wedding guest book yang cube dihasilkan sendiri ni kurang dari RM100 dan sangat berbaloi. Yang best nye, kte boleh gubah mengikut creativity kite sendiri and sure puas hati....

Barang2 yang diperlu kan ialah:

1) Ring Note Book (ape2 jenis buku bole digunakan... tp lebih cantik kalu menggunakan buku hard cover)
2) Fabulous Paper Kit
3) Gam
4) Gunting
5) Gambar (pre wedding) sebagai hiasan

Paper Kit ni basically datang skali dengan  envelops, colors ribbon, border sticker sheet, coordinating paper, paper frame and flower petals. Senang kalau beli kit ni.. sume da ada... just decorate ikut creativity masing2..
Mudah bukan? =) 

Sy da beli sume barang2 tu tp still tgh mencari idea utk decoration...


Paper Kit

My inspiration as below... 
Comel!




SELAMAT MENCUBA !


***********************************

Tuesday, April 26, 2011

BAJU UTK HANTARAN

Macam2 kat kepala fikir ape yang nk di latakkan dalam dulang hantaran nanti. As per discussed, we all still nk tetapkan hantaran 7 dulang balas 5 dulang. Macam nikah hari tu. But surprisingly time tunang tu mine dapat 15 dulang hantaran dari pihak lelaki. Ini adalah kerana adat orang Perak, saudara mara akan hadiahkan jugak hantaran (biasa nya berbentuk manisan la) utk diberi kepada pihak perempuan. Kebetulan pulak saudara Feyonce sy ni ramai so ramai la yang tumpang dulang hantaran. Last2 sy dapat 15 dulang hantaran. Sume comey2 belaka taw :) 

So apekah idea utk barang hantaran nikah nt? Still dalam perbincangan... Hurm.. 

Tp hari tu my mom sponsor 1 hantaran utk pihak lelaki. Mak beli kan Baju Melayu warna Silver. Cantik sangat dan sy dapat save duet untuk tambah nilai barang hantaran utk sy.... :) :) :) 

Tapi, Juju suggest untuk dapatkan hantaran serba satu dari pihak lelaki. So maksudnye, pihak lelaki akan kasi hantaran sepersalinan; dari hujung rambut sampai hujung kaki (which is include baju, cincin, beg, kasut, etc.) ... Yeah! Mungkin idea yg baekkk punye utk sy. Hikhik~

So I was thinking that I also need baju kurung sebagai hantaran (same color dengan baju melayu hantaran kpd pihak lelaki). Kan. Kan. Kan.

And utk baju2 ni sy rasa elok if we all pakai time malam after majlis bertandang di rumah lelaki. Maybe time bukak hadiah. Sure my family in law (to be) gather ramai2 malam tu kan :)

Ok! Nt nak tempah baju kurung (lace) macam ni... COMEL KAN???!!!



For my outfit after majlis bersanding (@ my house), maybe saya pekej kan sekali dengan baju raya. So jimat! Tak payah fikir nak beli baju banyak2... Theme color: PURPLE 


****************************

Monday, April 18, 2011

WEDDING: DECO IDEA!

Yes! Ive many ideas for my wedding... Sangat2 banyak deco difikiran dan sangat susah buat pilihan... 

So antara gambaran awal sy 7 bulan sebelum kahwin adalah seperti di bawah. Sy tau sy akan tukar jugak sedikit sebanyak idea ni.. Sb sometimes tiba2 terfikir idea2 baru...  Tapi ini adalah gambaran awal tentang hari perkahwinan sy nt...

As at 18 April 2011,

After discuss with mummy and family, theme utk warna telah dikenalpasti. Utk majlis nikah dan malam berinai we all decide nak letakkan warna MERAH+SILVER. Utk majlis resepsi warna PURPLE VIOLET+SILVER dan theme belah lelaki ialah GOLD+CREAM... Banyak pulak la warna sampai kadang2 jadi confuse. Utk majis bertandang nt rombongan family sy pon bersepakat nak pakai baju warna HIJAU... haih~~ Banyak la cousin2 kene beli baju. Tapi itu tak pe kerana semua kehendak mereka :)

Ok! Firstly if fikir tentang wedding mesti fikir kan pelamin. So untuk pelamin nikah inspirasi daripada pelamin nikah Elyana yg memilih konsep moden dimana lebih kepada dekorasi bantal, lantern, n candle... Simple je but suweeet sangat!


Utk pelamin sanding pulak we all proposed more to crystal and fresh flower decoration. Bukan crystal sangat pon la sebenarnye tp nak nampak macam bling-bling so maybe boleh suruh wedding planner kasi idea dan merialisasikan nye...

Pelamin Full Fresh Flower
Pelamin kristal
Utk majlis bertandang, pihak lelaki buat kat rumah and sure lagi meriah. So idea utk pelamin rumah maybe bole buat yg macam ni.. Yang ni kene mintak approval dari Feyonce dan ibu :)

Pelamin Gold
Utk arch, walkway and hantaran, we all still nk letak idea cristal sebagai material utama... :)

cristal arch
Walkway
Hantaran
For hall decoration, basically macam ni la gambaran awalnya...

Purple carpet? Susah nk cari...
Meja Beradap
Centrepieces

So, itu adalah antara idea2 awal sy 7 bulan sebelum majlis... Mungkin idea ini akan berubah2 mengikut peredaran masa dan arah hati sy... ^,^

*******************************

Thursday, April 14, 2011

The Perfect Canvas

Now Im wondering....

How to make GREAT FIRST IMPRESSION on my wedding day... Something yang bole attract people and maybe can create the WOW experience to my guests..

People always remember first impression last!

Yeah.. I keep searching in google and finally I found this! Giving me new idea and it was awesome!

and it is THE PERFECT CANVAS photo !!!

source by http://theperfectcanvas.blogspot.com
source by http://theperfectcanvas.blogspot.com
source by http://theperfectcanvas.blogspot.com
source by http://theperfectcanvas.blogspot.com
source by http://theperfectcanvas.blogspot.com
-Picture speaks thousands words...
Canvas speaks even more-

Printed canvas photo by THE PERFECT CANVAS  ni sangat2 cantik dan sesuai utk menjamu mata guests yg datang... Quality canvas tu yg nampakkan gambar jadi lebih exclusive...

Below their quotation based on the panel size.. Of coz kalu nak mesti ambil size yg paling besar.. Hikhik~ And most important they offer the good price and not too expensive... Memang sangat2 berbaloi...

If interested bole visit their blog: http://theperfectcanvas.blogspot.com and also can find in the facebook: http://www.facebook.com/pages/The-Perfect-Canvas/164149600269244

Do enjoy and you should get it one!!!

Quotation: The Perfect Canvas

Feel free to contact:

The Perfect Canvas 
C-5-10 Vista Hatamas
Jalan Hatamas Utama
Bukit Hatamas
43200 Cheras
Selangor, Malaysia
013-2897630
013-3997630
theperfectcanvas@gmail.com


*********************************

But for our wedding kan sy igt nk letakkan photo (canvas) besar2 kat pintu masuk dewan.. Sb if printed canvas, gambar nampak sangat exclusive ditambah lagi dengan photo stand. Memang elegance kalu letak kat guest book area...

Gambar2 dibawah adalah gambar2 pre wedding yg telah dishortlisted kan utk printing...Hurm... Tasabar nak tunggu hasil nye.... :)

Pre Wedding #1

Pre Wedding # 2

Pre Wedding #3

********************************

Monday, April 4, 2011

Kampung Pengantin

Last time we went for friend's wedding at "Kampung Pengantin" Setapak. Before ni ada jugak dengar tentang tempat ni but tak penah pulak pg.. We all pg pon sb dapat invitation from feyonce's friends for their wedding. Actually pengantin ni pemenang "Gerbang Cinta" Utusan musim ke 2. Syiok la dye wedding di sponsor penuh :) Congrates for both mempelai Nana&Danial. Moga berbahagia hingga ke anak cucu hendaknye :)

Sebenarnye agak susah jugak la cari tempat dye for those yg tak familiar dengan area tu. We all pon sb GPS tolong kalu tak mmg sesat teruk la.. At first macam pelik juga tempat dye because the location macam tersorok ke dalam kat bahagian kilang-kilang. Ktorang macam tak confident jugak mula-mula tapi maen redah je la sb nampak abang rela jaga parking.. hikhik~ 

Tempat dye mmg sangat cantik... Sangat exclusive. Kebetulan pula tema yg pengantin pakai tu same dengan idea color wedding we all (PurpleViolet) ... So dapat la picture sikit2... 


For those yg suke dengan tema garden or arabian sesuai la dengan since tempat dia pon open air. Sesuai dengan majlis di malam hari. Tempat ni dipanggil Kampung Pengantin sb still mengekalkan konsep rumah which is pengantin akan turun dari tangga (macam kat rumah-rumah). So sweet :)


Pengantin pulak diarak dari belakang dewan sampai ke pelamin.... Jauh jugak la pengantin nak berjalan.. hihi~


But for me okay la tempat ni kalu nak di jadi kan wedding venue... Parking pon banyak but location je macam susah nk cari... But so far ok la... Not bad!




.........................................................................................