Sunday, April 3, 2011

Pre Wedding Kami ♥

Perfectly done!!!!

We already done our pre wedding picture hasil kreatifiti photographer kami "Puteh Studio"... Seramai 4 photographer dari Puteh Studio shoot utk pre wedding kami kali ni... Thanks yaa~~  

Utk pre wedding ni we all mengambil masa hampir 3 jam utk sampai ke lokasi. Mencabar jugak la journey kali ni.. hikhik~ But alhamdullillah dapat jugak shoot di Kg Sungai Haji Dorani, Sg Besar... Actually kampung ni homestay. So da mintak kebenaran dari penyelaras Dorani Homestay and diorang kasi shoot kat kampung ni... So we all gi la cari tempat2 yg menarik utk di shoot. Orang kat sane pon sporting2 belaka.

We all dapat macam2 shoot... Kat sawah bendang, kat titi air.. and yg paling best skali dapat shoot dengan motor cup oren.. Klasik ok :) 

Dan saksikan lah hasil nya...










............................................................

Thursday, March 31, 2011

Idea: Pre Wedding Pix

Apakah idea utk Pre Wedding kali ini? 
Hurmmmm...

Mungkin list dan gambar2 dibawah bole menjadi 
salah satu daripada pilihan sy:

1) Modern concept

Pix ni mmg sangat sweet... Just guna buku spiderman sebagai prop..
2. Flying @ Broga Hill

Blue2 sky by Dr Muzafar & Dr Halina... Still gojes oke!
3. Studio Photoshoot

Simple White Studio 
4. Beach Romantica

Gambar ni macam exotic ckit but still nice shoot kat pantai
 5. Zaman Kenakalan

Agak susah nk wat adegan ni sb kene mintak kebenaran dari sekolah. hikhik~
6. 60s Retro

Ha.. Ni macam cte Mak Mertua ku... Menarik jugak kan.. =)
7. Berkejar-kejaran di padang

Biarkan mereka bermain...
Ohhh~wonderful!
8. Pullman Lake Site

Seriously tempat ni mmg sangat2 cantik 

♥♥♥

dan venue ni akan disimpan utk outdoor post wedding nt  =)
 9. Adegan manje2

ni sesuai buat pas kawen la kot. Sesak nafas plak orang nengok nt.. hikhik~ 
10. Traditional

This is what I want!!!!

♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥ 


After diteliti sume gambar di atas, dengan ini saya telah sebulat suara memilih no.10 iatu 'Traditional' sebagai tema pre wedding sy...Hasil kerjasama dengan Photographer Puteh Studio, kami bercadang utk mengadakan photoshoot mungkin di Homestay Kg Hj Dorani, Kuala Selangor. Hope sume berjalan lancar and hope Puteh Studio dapat tembak gambar kami yg menarik dan gojes. Hoyeah!!!

Sesuci gambar itu....







.................................................



Monday, March 28, 2011

Finalize Doorgift Sticker



Utk wedding doorgift we already sort and shortlisted beberapa jenis design.. Ni sume hasil tangan Big Boss sy sendiri.. :) ♥ 


Dan ini adalah rekaan yg telah di shortlisted kan oleh sy :)

Design 1

Design 2
Design 3
Design 4

Setelah di persetujui oleh sy dan Big Boss dengan salah satu design di atas, kami terus email printing company utk proceed printing. Sonok nye bile wat dengan hasil tangan sendiri kan :) 

Pasni nk design utk wedding card and bunting pula..  Excited nye  ♥  ♥  ♥ 

.......................................................................

Thursday, March 24, 2011

Darah manis?

Ape sebenarnye darah manis ni?

Dulu sebelum tunang ramai orang pesan time tunang ni "darah manis"... Pelik nye.. kenape pulak masa tunang je darah jadi manis? Darah kite ada penyakit ke? Or muke kte jadi manis ke? Or semot hurung ke? Haihh! Sangat2 tak paham.. hurm...

So after google baru faham.. Dan inilah fahaman2 sy hasil interpretasi sy sendiri.. :b

Sebenarnye "darah manis" ini dirujuk kepada pasangan-pasangan yg tengah bertunang. Ianya ialah merujuk kepada kebarangkalian kepada benda-benda yg tidak baik berlaku kepada pasangan tersebut. Maksud lain nye ialah dugaan dan cabaran sepanjang proses pertunangan.

Reference yg menguatkan lagi fakta:
Kamus Dewan terbitan DBP (1970) memasukkan ungkapan ini di bawah kosa kata 'darah' dengan makna: mudah mendapat bahaya atau kecederaan (berkenaan dengan orang yang bertunang).
 Sebagai contoh..


  • Orang tua-tua selalu pesan bakal pengantin ini digalakkan untuk tidak selalu berjumpa (berdating) kerana dikuatiri diganggu orang ketiga iaitu syaitan durjana. Yang ini sy setuju la sb ada sebab musabab yg kukuh..
  • Orang juga selalu pesan agar selalu menjaga diri dan tidak keluar dari rumah sepanjang tempoh pertunangan kerana takut ditimpa kemalangan atau kecelakaan. Tapi bagi sy kalu tak bertunang tu pon bahaya ada juga di mana-mana. Bak kata pepatah "kemalangan tak berbau".. So dia tak bau la sama ada orang tu tengah bertunang atau pon tidak. Apa2 pon sume orang kene sentiasa berhati-hati tak kira ape pon status anda.
  • Orang kata lagi... Muka tunangan orang ini berseri-seri. Semakin cantik dan hot daripada biasa.. :b Maybe bahagia melayari hidup bersama bakal husband. Tapi keserian tersebut senang utk menjadi perhatian orang. So kalu dulu sebelum tunang tak da orang yg pandang, tapi masa tunang ramai pulak orang datang berkenalan. Itu maksudnye dugaan. Permainan syaitan je sume tu... Nak tahu kita dipermainkan syaitan ialah bila kita terasa was-was dengan tindakan sendiri. Tak tahu betul/tidak dengan tindakan yg kte buat. So kene sentiasa mintak petunjuk kat tuhan bersihkan hati dari semua godaan tu.
Sy pon kadang-kadang taksub jugak dengan fahaman "darah manis" ni... Sampai takut nak buat ape-ape pon.  Tapi bila di fikir kan balik ni sume just nasihat je sebenarnye supaya kita tak hanyut sangat dengan perasaan sendiri. Ye la.. orang bertunang ni banyak angan2 nye.. excited sangat.. 

darah manis ???
..............................................................

Saturday, March 19, 2011

Idea: Wedding Cake


Wedding Cake: Benda yg paling comel dan sangat2 sedap dalam sesuatu majlis perkahwinan.... :D

So deco cake pon sangat di titik beratkan. Bukan ape, nak la cantik sikit utk majlis memotong kek nt. Tak da la expect kek tinggi sampai 10 tingkat. Cukup sekadar kek 1 ke 3 tingkat. Itu pon da cukup comel. 

Antara kek-kek comel pilihan sy :








.........................................................................................


Sunday, March 13, 2011

Membeli belah

Minggu ni sangat banyak berjalan cari wedding stuff. Jumaat cari honeymoon package.. Hari Sabtu pulak round Ikea cari barang2 bilik pengantin. Penat nye kaki berjalan berhari2 but still in happy mode sb da dapat ape yg di cari :)

Kat Ikea beli stuff utk room and guest book deco je. Doorgift sume mak da beli ari tu... Jalan2 kat Ikano masok Aussino. Igt nak jalan2 je window shopping, suddenly ada sales up to 60% so ape agy dan2 tu jugak beli comforter utk blik pengantin. Pakai Aussino member card dapat additional 10% less.  Alhamdulillah~ Murah rezeki kami :)

Aussino Bed-sheet, Quilt and Quilt Cover..
Got until 50% discount
Jalan2 kat Matta Fair
Berehat sebentar di bilik IKEA 
Baju da 1 set dengan comforter.. hikhik~!
Katil macam ni cantik jugak :)
Frame for entrance deco
Meat ball sedap!!! 
...........................................................................................................